عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » بزرگترین تهدید برای جهان اسلام برچسب تروریسم است

رئیس مجلس اقوام بوسنی :

بزرگترین تهدید برای جهان اسلام برچسب تروریسم است

بزرگترین تهدید برای جهان اسلام برچسب تروریسم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری کلاله به نقل از خبرگزاری صدا و سیما در سارایوو ، رئیس مجلس اقوام بوسنی و هرزگوین در گفتگو با بهروز ناصری مسئول واحد مرکزی خبر در بوسنی گفت : بزرگترین تهدید برای جهان اسلام برچسب تروریسم است در حالی که اسلام دین صلح است.

سافت سافتیچ رئیس مجلس اقوام بوسنی و هرزگوین افزود:”بزرگترین و مهم ترین بحث امروز دنیا، جهان اسلام می باشد. بحث در خصوص روابط مسلمانان با یکدیگر، اختلافات موجود میان گروه های مختلف مسلمانان و متاسفانه ریخته شدن خون مسلمانان در جنگ ها و درگیری ها در اقصی نقاط جهان است .

وی گفت :با تمسک به قرآن کریم و تفکر در آن متوجه خواهیم شد وحدت میان مسلمانان یکی از دستورات اصلی دین و قرآن می باشد و آیه ی “واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا” اشاره به این امر دارد. پس این وظیفه ی هر مسلمانی در سراسر دنیاست که از مسلمان دیگر به عنوان برادر دینی خود دفاع و حمایت کند .سافت سافتیچ با اشاره به اینکه در ده سال اخیر، اتفاقات فراوانی افتاده است که خطرناک ترین تهدید این است دین اسلام که دین زیبایی، صلح، برادری، محبت و کمک به یکدیگر است امروزه با واژه ی تروریسم همراه شده است. وی گفت: مسلمانان باید با یکدیگر کنار بیایند و اختلافات مذهبی را کنار بگذارند.

رئس مجلس اقوام بوسنی افزود: مسلمانان بوسنی و هرزگوین همواره به شدت نگران وضعیت مسلمانان در عراق، یمن، سوریه و دیگر کشورهای درگیر جنگ هستند.

سافت سافتیچ رئیس مجلس اقوام بوسنی و هرزگوین:” مردم بوسنی هیچ وقت کمک های بی وقفه ی مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران را فراموش نخواهیم کرد. پیام من به مردم ایران این است که مردم بوسنی و هرزگوین همیشه قدردان کمک ها و حمایت ها شما هستند و این کمک ها را هرگز فراموش نمی کنند.”

سافت سافتیچ رئیس مجلس اقوام بوسنی و هرزگوین در بخش دیگر سخنانش با اشاره به سفر هیئت پارلمانی دو مجلس اقوام و فدرال بوسنی به ایران گفت : در این سفر سه روزه (19-21 دسامبر) که به دعوت آقای علی لاریجانی رئیس مجلس جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد پذیرفت، هیئت پارلمانی از دو مجلس اقوام و فدرال به ایران سفر خواهند کرد.

رئیس مجلس اقوام بوسنی و هرزگوین به سفرهای مقامات بوسنیایی به جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت:” سفر باقر عزت بگوویچ و هیئت همراه به ایران بسیار خوب و با ارزش بود و بر این باور هستم که این سفر گام بسیار مهمی در راستای ارتقای روابط میان دو کشور خواهد بود. ما از سال 1992 روابط گسترده و خوبی با جمهوری اسلامی ایران داشته ایم که اخیرا در زمینه ی سیاسی پررنگ تر شده است. سفرهای آقای عزت بگوویچ رئیس شورای ریاست جمهوری، آقای شاروویچ وزیر تجارت خارجی و روابط اقتصادی و همچنین آقای سرناداک وزیر امور خارجه و حالا سفر خودم و هیئت پارلمانی به جمهوری اسلامی ایران نشانه ی این است که روابط میان دو کشور در حال افزایش و بهبود است. ما بسیار خرسندیم که جمهوری اسلامی ایران توافقنامه ی هسته ای را با موفقیت امضا کرد و این امر زمینه ی همکاری بیشتر جمهوری اسلامی ایران با بوسنی و هرزگوین و سایر کشور ها را فراهم می کند. انتظار داریم که در کنار ارتقای روابط سیاسی، مناسبات اقتصادی و همکاری های تجاری نیز افزایش یابد. البته موانعی نیز وجود دارد که باید در رفع آن ها بکوشیم. مانع اول، ویزاست و مانع دوم مشکلات بانکی. اما امیدوار هستیم که با روابط خوب سیاسی و همکاری های بیشتر بتوانیم این موانع را کنار بزنیم مناسبات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را بیش از پیش تقویت کنیم.

وی گفت: مردم بوسنی هیچ وقت کمک های بی وقفه ی مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران را فراموش نخواهیم کرد. پیام من به مردم ایران این است که مردم بوسنی و هرزگوین همیشه قدردان کمک ها و حمایت ها شما هستند و این کمک ها را هرگز فراموش نمی کنند. ایران کشور بزرگی است و تاریخ و فرهنگی بسیار غنی دارد. درست است که از لحاظ جغرافیایی از یکدیگر دور هستیم اما قلب هایمان به یکدیگر نزدیک است و به همین دلیل می توانیم روابط موجود را گسترش دهیم. با توجه به نقش تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه و جهان، انتظار داریم که ایران و دیگر کشورهای دوست بوسنی و هرزگوین از کشور ما حمایت کنند و از یکپارچگی آن حفاظت بنمایند. ایران کشوری است که در آن اقوام مختلف با فرهنگ ها، ادیان و زبان های گوناگون در کنار یکدیگر در صلح و آرامش زندگی می کنند. این کشور می تواند نمادی برای کشورهای دیگر باشد و نشان دهد که اقوام مختلف می توانند در کنار یکدیگر به خوبی و بدون مشکل زندگی کنند.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 532
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2146

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 158
بازدید دیروز: 75
بازدید ماه:5756
بازدید سال:15636
بازدید کل:1486802