عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » تاکنون علائم بیماری آنفلوانزای حاد در شهرستان کلاله مشاهده نشده

فرماندار کلاله گفت:

تاکنون علائم بیماری آنفلوانزای حاد در شهرستان کلاله مشاهده نشده

 تاکنون علائم بیماری آنفلوانزای حاد در شهرستان کلاله مشاهده نشده

فرماندار کلاله اعلام کرد: تاکنون هیچ علائمی مبنی بر بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان دراین شهرستان مشاهده نشده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری کلاله، نصرت برزگر در جلسه کارگروه سلامت وامنیت غذایی کلاله، به عرضه غیر قانونی مرغ زنده اشاره کرد و افزود: عرضه هرگونه مرغ وطیور زنده درسطح شهر و بازارهای هفتگی ممنوع است و با کسانیکه درشهرها و روستاهای این شهرستان اقدام به عرضه مرغ زنده می کنند برخورد قانونی می شود.

 وی افزود: عرضه مرغ زنده در سطح شهرستان امنیت غذایی وسلامت مردم را به خطر می اندازند که از این رو لازم است دستگاه های متولی نسبت به جلوگیری از فروش ماکیان در سطح شهر و روستاها جلوگیری کنند.

 فرماندارکلاله به ضرورت اطلاع رسانی وارتقاء آگاهی های عمومی درجهت تامین سلامت خانواده ها اشاره کرد وگفت: باهمکاری بخشداری های مرکزی و پیشکمرو شبکه دامپزشکی، هفته آینده کارگاه آموزشی نحوه مقابله با بیماریها وامنیت غذایی مردم با شرکت اعضای شوراهای اسلامی ودهیاران این شهرستان برگزارمی شود.

 رییس شبکه دامپزشکی کلاله نیزآموزش وارتقاء آگاهی های عمومی را نخستین راه مقابله با بیماری ها به خصوص آنفلوانزای حاد پرندگان دانست و گفت: ضدعفونی وسایل انتقال دهنده طیور، نظارت بیشتر در کشتارگاهها وهمکاری خانه های بهداشت درانتقال سریع گزارش تلفات حیوانات وطیوربه دامپزشکی دراین امر تاثیر به سزایی دارد.

 دکتر فرهاد تکه به بیماری تب کریمه کنگو نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون هیج علائمی از وجود این بیماری در بین دام های این شهرستان مشاهده نشده است.

 وی همچنین توصیه کرد: در راستای مقابله با بیماری آنفلوانزای مرغی وسایر بیماری ها وتامین سلامت خانواده ها، گوشت دام پس از کشتار، به مدت 24 ساعت در دمای معمولی یخچال نگهداری و بعد مورد مصرف قرار گیرد.

 رییس شبکه دامپزشکی کلاله کنترل جمعیت کنه ها را از دیگر روش های مقابله با شیوع بیماری های خطرناک دامی دانست و افزود: در این راستا هم اکنون سموم مقابله با کنه بصورت رایگان بین دامداران شهرستان کلاله توزیع می شود.

 رییس شبکه بهداشت ودرمان کلاله نیز گفت: تلاش همه نیروها ودست اندرکاران این شبکه درجهت ارتقای سلامت با پیشگیری ازبیماری ها وهمراه با آگاهی بخشی است.

 دکترعلی ساورعلیا افزود:علاوه براین در جهت توسعه وتجهیز اماکن بهداشتی ودرمانی و تامین نیروهای کارآمد ومتخصص برای دستیابی به استانداردهای بهداشتی ودرمانی دراین شهرستان تلاش می کنیم.

تاکنون علائم بیماری آنفلوانزای حاد در شهرستان کلاله مشاهده نشده

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 695
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 850

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 199
بازدید دیروز: 231
بازدید ماه:5360
بازدید سال:15240
بازدید کل:1486406