عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » هشدار فرماندار كلاله نسبت به كاهش منابع آب سطحي و زيرزميني شهرستان كلاله


هشدار فرماندار كلاله نسبت به كاهش منابع آب سطحي و زيرزميني شهرستان كلاله

در جلسه شوراي كشاورزي شهرستان كلاله اظهار داشت: به دليل شرايط موجود آب و هوايي و كاهش نزولات جوي نسبت به سنوات گذشته نياز است تا با تغيير در ديدگاه‎ها، افكار و در نتيجه فرهنگ كشاورزان و با استفاده از روش‎هاي نوين كشاورزي عملكرد و راندمان را بالا برد تا احتمال كاهش عملكرد محصولات كشاورزي به دليل كاهش بارندگي جبران شود.
محمد تقي قزلسفلي:

به گزارش سايت فرمانداري ، محمدتقي قزل‎ در جلسه شوراي كشاورزي شهرستان كلاله اظهار داشت: به دليل شرايط موجود آب و هوايي و كاهش نزولات جوي نسبت به سنوات گذشته نياز است تا با تغيير در ديدگاه‎ها، افكار و در نتيجه فرهنگ كشاورزان و با استفاده از روش‎هاي نوين كشاورزي عملكرد و راندمان را بالا برد تا احتمال كاهش عملكرد محصولات كشاورزي به دليل كاهش بارندگي جبران شود.

فرماندار شهرستان كلاله بر اجراي سيستم آبياري تحت فشار و نصب كنتور هوشمند بر روي چاه‎هاي برقي در راستاي رعايت مديريت مصرف بهينه و پايدار از منابع آب زيرزميني تاكيد كرد.

رئيس اداره منابع آب كلاله و مراوه‎تپه نيز در اين جلسه با اشاره به تجميع برق مورد نياز چاه‎هاي كشاورزي و سيستم‎هاي آبياري تحت فشار گفت: موضوع تجميع برق چاه‎ها و مشكلات موجود در اين راه از طريق شركت متبوع پيگيري و مشكل مرتفع شود.

محمد ثابتي با تاكيد بر مصوبه قانوني سال ۱۳۸۹ مجلس شوراي اسلامي و ابلاغيه دولت وقت، در خصوص تعيين تكليف چاه‎هاي محفوره آب فاقد پرونده بهره‎برداري تا پايان سال ۱۳۸۵ افزود: اداره منابع آب شهرستان اقدامات مناسبي در خصوص اطلاع‎رساني به كشاورزان از طرق مختلف شامل بخشداري‎ها و شوراي اسلامي و ... به منظور ثبت‎نام از طريق دفاتر پيشخوان دولت انجام داده و كه تاكنون بيش از ۸۰ درصد از پرونده‎هاي متقاضيان رسيدگي شده كه در صورت دارا بودن شرايط لازم احراز پروانه بهره‎برداري، اجراي سيستم آبياري تحت فشار و نصب كنتور بر روي چاه‎ها الزامي است.

وي با اشاره به كاهش بارندگي‎هاي اخير و كاهش منابع آب سطحي و زيرزميني شهرستان خاطرنشان كرد: براي تامين آب كشت‎هاي تابستانه ضروري است، براي مقابله با اين شرايط در استفاده از منابع آب سطحي حدود ۵۰ درصد و در بخش آب زيرزميني حدود ۲۰ درصد كاهش سطح كشت داشته باشيم.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 956
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 118
بازدید ماه:567
بازدید سال:10447
بازدید کل:1481613