عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » طی شش ماهه اول سال 247 نفر در مراکز ترک اعتیاد پذیرش شده اند

فرماندار کلاله در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت :

طی شش ماهه اول سال 247 نفر در مراکز ترک اعتیاد پذیرش شده اند

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

طی شش ماهه اول سال 247 نفر در مراکز ترک اعتیاد پذیرش شده اند

فرماندار کلاله در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت : طی شش ماهه اول سال 247 نفر در مراکز ترک اعتیاد پذیرش شده اند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری کلاله نصرت برزگر فرماندار در این جلسه که با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برگزار شد افزود : اولویت ما در بحث مواد مخدر پیشگیری و سپس مبارزه با موادمخدر و سپس اشتغالزایی برای افراد آسیب دیده است که تحقق این مهم نیاز به اعتبار دارد .

وی با اشاره به تعداد کمپ های اقامتی و نیاز شهرستان گفت: وجود یک کمپ اقامتی در کلاله پاسخگو نیست لذا درخواست افزایش کمپ اقامتی ترک اعتیاد را داریم تا بتوانیم پاسخگوی نیاز شهرستان به این وسعت و پراکندگی روستاها باشد.

برزگر در ادامه با اظهار داشت : تا نیروی انتظامی که بعنوان پیشانی مبارزه با مواد مخدر است تقویت نشود ابزارهای دیگر چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت پاسخگو نخواهد بود .

فرماندار کلاله سپس با اشاره به بافت منطقه خواستار تجدید نظر در نگاه ها به شهرستانها بویژه کلاله شد چرا که این شهرستان به تمام لحاظ با شهرستانهای دیگر متفاوت است و نیازهای خود را میطلبد .

محمدرضا فشایی رئیس بهزیستی گفت: 77 درصد از افراد مراجعه کننده به مراکز ترکز اعتیاد در رنج سنی 15 تا 35 سال قرار دارند که این یک زنگ خطری برای جامعه و بنیان خانوادست و از این میزان نیز 22 درصد بالای 35 سال سن دارند.

فشایی به میزان سواد این افراد اشاره کرد و گفت : 77 درصد تحصیل زیر دیپلم دارند و 80 درصد این افراد هم فاقد هرگونه شغلی هستند .

رئیس بهزیستی کلاله به ضرورت در نظر گرفتن اعتبار برای کمک به مراکز اقامتی برای معتادین که مشکل مالی دارند و همچنین اشتغال آنان اشاره کرد و گفت تا امروز که در برج 6 قرار داریم هیچ گونه منبع مالی برای رفع مشکلات مرازم اقامتی دیده نشده که این میطلبد تا مسئولین استانی نگاه ویژه ای به این شهرستان داشته باشند.

سرهنگ رضا بهروزی فرمانده انتظامی گفت: طی شش ماهه اول امسال 14کیلو و 795 گرم از انواع مخدر کشف و ضبط شد و طی همین مدت 109 خرده فروش دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند .

سرهنگ بهروزی از دستگیری 139 معتاد طی این مدت خبر داد و گفت: 43 طرح پاکسازی و 28 کنترل محورهای مواصلاتی توسط ، ناجا طی شش ماهه اول سال به اجر در آمده است.

محمود روحانی فر دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در اظهار داشت: مواد مخدر چهارمین بحران جامعه بشری است و با ۵۵۰ تا ۷۰۰ میلیارد دلار پنجمین اقتصاد پرسود جهان است.

وی گفت : ۸۵ درصد موادمخدر دنیا در افغانستان تولید می شود.

روحانی فر گفت: طی شش ماه اول امسال ۱۹۲۵ نفر بر اثر مصرف سوء مواد مخدر در کشور جان خود را از دست داده اند.

وی با اشاره به رویکرد جدید ستاد مبارزه مواد مخدر مبنی بر آموزش و پیشگیری گفت : باید برای موفقیت در مبارزه با مواد مخدر بعنوان یک مبحث اجتماعی دیده شود که در این دوره این رویکرد در مبارزه با مواد مخدر لحاظ شده است .

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اعلام کرد: معتادینی که وضع مالی خوبی ندارند را می توانند مسولین ذیربط،به استان برای کمک جهت ترک اعتیاد معرفی کنند.

در شهرستان کلاله یک مرکز اقامتی میان مدت خصوصی و 4 مرکز سرپایی ( 3مرکز خصوصی و یک مرکز دولتی) فعالیت دارند.

طی شش ماهه اول سال 247 نفر در مراکز ترک اعتیاد پذیرش شده اند

 

طی شش ماهه اول سال 247 نفر در مراکز ترک اعتیاد پذیرش شده اند

 

طی شش ماهه اول سال 247 نفر در مراکز ترک اعتیاد پذیرش شده اند

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 512
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1978

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 341
بازدید دیروز: 417
بازدید ماه:8082
بازدید سال:17962
بازدید کل:1489128