عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » نشست تخصصی فرماندار کلاله با معاون وزیر راه و رئیس کمیسیون عمران مجلس


نشست تخصصی فرماندار کلاله با معاون وزیر راه و رئیس کمیسیون عمران مجلس

نشست تخصصی فرماندار کلاله با معاون وزیر راه و رئیس کمیسیون عمران مجلس

در نشست تخصصی فرمانداران شرق گلستان با معاون وزیر راه و رئیس فرودگاه های کشور و کمیسیون عمران که در کلاله برگزار شد مراحل برقرار پرواز پایدار و ثابت فرودگاه کلاله مورد بحث و تبادل نظر قرار گفت .

در این نشست که در محل فرودگاه کلاله برگزار شد ، پس از بازدید میدانی از فرودگاه و تاسیسات و تجهیزات فرماندار کلاله با اشاره به تاریخچه و ادوار مختلف پرواز و سابقه فرودگاه گفت : این فرودگاه جزو معدود فرودگاه هایی است که به لحاظ موقعیتی از شرایط مطلوبی به جهت دید پرواز و پهنای باند و طول باند و وسعت زمین برخوردار است که با توجه به تمرکز شهرهای شرق استان در یک نقطه جغرافیایی معین و فاصله اندک تا فرودگاه و مرکزیت آن توانایی پوشش پروازها و نیازهای شرق استان را داراست که در ادوار گذشته به سبب جانمایی نامناسب زمان و روز پرواز منجر به تعطیلی آن شد .

عابدزاده معاون وزیر و رییس فرودگاه های کشور نیز در این نشست با اشاره به تغییر رویکر دولت و سازمان هواپیمایی گفت : یکی از سیاست های اصلی ما که از سال گذشته آن را دنبال کردیم خرید هواپیماهای کوچک است ، چرا که دیگر هواپیماهای بزرگ پاسخگوی نیازهای شرکت های هواپیمایی و مسافرین نیست .

معاون وزیر در ادامه پس از بازدید از فرودگاه و تاسیسات آن گفت : فرودگاه کلاله با توجه به ظرفیتها و تاسیساتی که دارد توانایی برقراری پرواز مستمر را دارد و همینجا اعلام میکنم که پروازها را تا حداکثر 2 ماه دیگر راه اندازی میکنیم

شهرام غراوی نماینده شهرستان نیز گفت : این فرودگاه سرمایه این منطقه است که در زمینی به وسعت 315 هکتار با درامدی سالانه بالای 1 میلیارد می تواند محور تحول در استان شود و از این رو طی جلسات مستمری که در کمیسیون عمران و صحن مجلس و دیدار با وزیر راه داشتیم قول مساعدت برای برقراری مجدد پرواز را گرفته ایم .

اسماعیلی رئیس فرودگاه های کشور نیز گفت : شرکت فرودگاه های کشور در صورت بروز هرگونه مشکل از سمت شرکتهای هواپیمایی آمادگی هماهنگی لازم برای تامین امکانات و تجهیزات را دارد .

مروتی معاون عمرانی استاندار نیز گفت : خواسته استانداری گلستان برقراری پروازهای این فرودگاه است و همه تلاشمان بر این است که این فرودگاه احیا شود و به لحاظ تبلیغاتی و محیطی و تاسیساتی هم هیچ گونه مشکلی نداریم و آمادگی نهایت همکاری را با شرکتهای هواپیمایی داریم .

وی تتوع اقوام را یکی از ظرفیت های این منطقه در شکل گیری پروازی مستمر از این فرودگاه و نیز صنایع و مراکز فرهنگی و دانشگاهی و پزشکی را در برقراری پروازهای مجدد این فرودگاه عنوان کرد و گفت این فرودگاه در کنار فرودگاه گرگان میتوانند بعنوان دو بال به نیازهای استان پاسخ دهد .

نشست تخصصی فرماندار کلاله با معاون وزیر راه و رئیس کمیسیون عمران مجلس

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 630
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1864

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 937
بازدید دیروز: 1526
بازدید ماه:4765
بازدید سال:14645
بازدید کل:1485811