عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » فرودگاه کلاله کلید طلایی توسعه شرق استان/ لزوم توسعه زیر ساخت های صنعت هوا نوردی کشور

فرماندار کلاله در دیدار با رئیس فرودگاه و مسئولین شهری گفت :

فرودگاه کلاله کلید طلایی توسعه شرق استان/ لزوم توسعه زیر ساخت های صنعت هوا نوردی کشور

نصرت برزگر فرماندار کلاله گفت : فرودگاه ها از با ارزش ترین زیرساخت های جوامع پیشرفته محسوب می شوند که به جهت بهره مندی از پتانسیل های گوناگون در رشد اقتصادی کشورها و کمک به ایجاد توسعه پایدار نقش مهمی ایفا میکنند

وی سپس اظهار کرد : فرودگاه کلاله با تاریخچه ای قریب به نیم قرن و وسعتی بالغ بر 350 هکتار یکی از استاندارد ترین فرودگاه های کشور ظرفیتی است برای توسعه اقتصادی ،اجتماعی ، فرهنگی ، صنعت توریسم ، آموزش و بهداشت و درمان در شمال شرق استان .

نصرت برزگر افزود : توسعه و پایداری فرودگاه کلاله با عنایت به مولفه هایی چون موقعیت استراتژیکی استان ، همسایگیبا کشور ترکمنستان ، جمعیت ، ظرفیت های قابل اتکای طبیعی و اقتصادی ، وجود جاذبه های توریستی و بناهای تاریخی از جمله پارک ملی گلستان و جنگل های هیرکانی - برج تاریخی قابوس بن وشمگیر و شهر تاریخی جرجان - بقعه متبرک حضرت خالدبن سنان و امامزده گان یحی بن زید - آق امام و .... ، آرامگاه مختومقلی فراغی - گمرگ اینچه برون ، آب و هواب معتدل و کوهستانی و دهکده های توریستی می تواند نقش اساسی در توسعه منطقه ایفا کند .

فرماندار کلاله سپس گفت : توسعه این فرودگاه می تواند نقش مهمی در توسعه زیرساخت ها برای جذب سرمایه گذاری های کلان داخلی و خارجی توسعه آموزش عالی ، گردشگری ، دسترسی مناسب تر به خدمات درمانی و حفظ کرامت انسانی و غیره داشته باشد .

وی در ادامه فرودگاه کلاله را ظرفیتی برای توسعه اقتصاد منطقه دانست و یادآور شد : گردشگری و صادرات محصولات کشاورزی از طریق این فرودگاه می تواند به اقتصاد شهرهای منطقه رونق ببخشد .

رییس فرودگاه کلاله با بیان اینکه تمامی امکانات و زیرساخت ها برای انجام پروازهای مسافربری ایمن در این فرودگاه وجود دارد، گفت: علاوه بر این نیز همه امکانات فرودگاهی برای پرواز ایمن هواپیماهای مسافربری از این فرودگاه فراهم است.
'ˈ عبدالخلیل صادقی ' افزود: باند فرودگاه کلاله 2 هزار و200 مترطول و 45 متر عرض دارد که توانایی نشست و برخاست هواپیما تا سطح فوکر100 را دارد.
به گفته وی، باند پرواز، پارکینگ هواپیما، برج مراقبت، آشیانه ایمن، ناوگان ایمنی پرواز، ترمینال مسافربری و ساختمان اداری از جمله امکانات فرودگاه کلاله است.
بیش از 40 میلیارد ریال برای راه اندازی این فرودگاه که 40 سال قدمت دارد، هزینه شده تا تمامی امکانات پروازی اعم از برج مراقبت، ایکس ری، گیت وی، تسمه نقاله کانتر پذیرش مسافر، سالن انتظار، تکنیکال بلاک، باند اپرون، باند تاکسی وی، آشیانه هواپیما و ترمینال آن آماده بهره برداری شود.

فرودگاه کلاله با قدمتی قریب به نیم قرن و وسعتی حدود 350 هکتار و درآمدی سالیانه بالغ بر 1 میلیارد و 200 میلیون تومان یکی از فرودگاه های مجهز و استاندارد کشور به شمار می رود.  


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 1072
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 174

چرا فرودگاه کلاله با بستری مناسب و آماده و با وجود چندباره راه اندازی آن تاکنون پایدار نبوده است ؟


نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 25
بازدید ماه:191
بازدید سال:10071
بازدید کل:1481237