عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » مردم ۲۲ روستای شهرستان مراوه‎تپه از نعمت آب شرب محروم هستند

مهندس غراوی نماینده مردم شهرستان‌های شرق گلستان در مجلس:

مردم ۲۲ روستای شهرستان مراوه‎تپه از نعمت آب شرب محروم هستند

مردم ۲۲ روستای شهرستان مراوه‎تپه از نعمت آب شرب محروم هستند

نماینده مردم شهرستان‎های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‎تپه در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ۲۲ روستا از شهرستان مراوه تپه از نعمت آب شرب محروم هستند و باید توجه ویژه به این امر داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری کلاله، شهرام کوسه غراوی صبح روز جمعه 26 آذر در جلسه شورای اداری شهرستان‌های شرق استان گلستان با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تصویب منطقه آزاد اینچه برون سبب جهش اقتصادی منطقه می‌شود.

وی درباره تدریس زبان‌های محلی اظهار کرد: با حمایت مجلس شورای اسلامی و وزیر آموزش عالی از سال آینده شاهد تدریس زبان ترکمنی در دانشگاه‌های استان‌های گلستان و خراسان شمالی خواهیم بود.

نماینده مردم شهرستان‎های کلاله - مینودشت - مراوه‎تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: 7 هزار کیلومتر از وسعت استان گلستان و 440 روستا متعلق به حوزه انتخابیه بنده است، که این مردمان با برادری و برابری در کنار هم با صلح و آرامش زندگی می‌کنند.

غراوی گفت: درست است که استان سرسبزی داریم اما متاسفانه با توجه به استعدادهای ویژه گردشگری هنوز توسعه نیافته و امروز پس از گذشت 37 سال مردم 22 روستا از شهرستان مراوه‌تپه از نعمت آب شرب محروم هستند.

وی اظهار کرد: باید توجه ویژه‎ای به بحث کشاورزی و حمایت از آن شود و با توجه به اینکه 3 شهرستان کلاله - مینودشت و گالیکش در مسیر مشهد مقدس قرار دارند می‌توان با توسعه زیرساخت و احداث تله کابین در مسیر جنگل گلستان در زمینه اشتغال و توسعه منطقه گام‌های موثری برداشت.

نماینده مردم شهرستان‎های کلاله - مینودشت - مراوه‎تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه با سرمای اخیر در منطقه استان گلستان 40 هزار تن از محصول کلزای منطقه و همچنین زیتون و باغات این منطقه دچار خسارت شد که نیاز است توجه ویژه به خسارت این بخش شود.

غراوی افزود: سد نرماب تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که اگر 100 درصد تکمیل شود نیاز آبی شرق استان گلستان تامین می‌شود.

وی با اشاره به وجود کارخانه سیمان اظهار کرد: این کارخانه در محیط بسیار خوب طبیعی دایر شده و متاسفانه خطرات زیست محیطی بزرگی برای روستاهای اطرف و منطقه ما دارد که امیدواریم برای برطرف کردن این معضل هر چه زودتر تدابیر اصولی اندیشیده شود.

مردم ۲۲ روستای شهرستان مراوه‎تپه از نعمت آب شرب محروم هستند

 

مردم ۲۲ روستای شهرستان مراوه‎تپه از نعمت آب شرب محروم هستند

 

مردم ۲۲ روستای شهرستان مراوه‎تپه از نعمت آب شرب محروم هستند

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 566
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2150

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 71
بازدید دیروز: 4
بازدید ماه:71
بازدید سال:9951
بازدید کل:1481117