عضویت    ورود
ورود به سایت
» » سیزدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن در مراتع سرسبز کلاله_صوفیان برگزار شد.


سیزدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن در مراتع سرسبز کلاله_صوفیان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری کلاله جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن در نوزدهم اردیبهشت ماه در مراتع سرسبز کلاله_صوفیان با حضور دکتر مونسان رئیس سازمان صنایع دستی و گردشگری کشور و دکتر هاشمی استاندار محترم و مهندس حمیدی فرماندار و مهندس غراوی نماینده شرق استان در مجلس و سایر مدیران ارشد استانی برگزار گردید.

مهندس حمیدی با بیان اینکه اسب اصیل ترکمن در دنیا شناخته شده می باشد و یک اسب پایه با ویژگی های منحصر به فرد مخصوص به خود است تصریح کرد: می طلبد تا جهت حفظ و احیاء این ذخیره ژنتیکی کمیاب حمایت های لازم صوریت پذیرد که این جشنواره یکی از بهترین راه ها برای معرفی و بازاریابی برای تولیدکنندگان اسب ترکمن می باشد.

فرماندار کلاله در ادمه اهداف این جشنواره را ایجاد رقابت سالم بین اسبداران و تشویق به نگهداری اسب و ایجاد اشتغال زایی پایدار در منطقه با استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود در شهرستان و ایجاد فضای شاد و با نشاط در بین مردم بیان کرد.

استاندار گلستان هم با اشاره به اینکه که گلستان نگارستان ایران زمین است، افزود: دیگر گلستان استان کشاورزی نیست بلکه در سه حوزه گردشگری،صنعت و معدن نیز باید فعالیت کند.
دکتر هاشمی با بیان اهمیت احیای میراث فرهنگی و تاریخی گلستان اظهار کرد: احیای دیوار دفاعی گرگان یکی از اقدامات ارزشمند و گرانبهاست و تاکنون از بودجه استانی برای آن صرف شده و باید از ظرفیت بودجه های ملی نیز در این راستا استفاده شود.
همچنین معاون رییس جمهور با اشاره به جاذبه بکر و زیبای استان،تصریح کرد: با توجه به جاذبه های طبیعی گلستان،حق این استان به خوبی ادا نشده است.
رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه این رویدادها می تواند گردشگران زیادی را جذب کند افزود: با برنامه ریزی و هماهنگی استاندار گلستان بتوانیم حق این استان را در صنعت گردشگری ادا نماییم.
دکتر علی اصغر مونسان تصریح کرد: امروز توصیه می‌شود که کارها را به بخش‌های غیردولتی بسپاریم؛ موضوعی که در دستور کار قرار گرفته اما متاسفانه کند است، چرا که شاید برخی بخش‌های دولتی علاقه‌مند به این موضوع نباشند؛ اما وضعیت حال حاضر کشور، ما را وادار می‌کند که چه بخواهیم و چه نخواهیم، امور را به بخش غیردولتی واگذار کنیم.
معاون رئیس‌جمهوری افزود: دو فرصت میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی در اختیار سازمان قرار دارد که باید بر پایه این دو اصل بخش گردشگری را توسعه دهد، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری باید نقش و جایگاه خود را در اقتصاد ملی و تولید ناخالص ملی ایفا کند تا برای ما اشتغال زا باشد.
وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم که بسیاری از مردم در حوزه راه اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی فعال شده‌اند، فضاهای سنتی و میراثی، ظرفیت‌های بسیار خوبی هستند که باید از آنها برای ایجاد کسب و کارهای پایدار بهره‌برداری کرد، البته باید در این خصوص اقدامات جدی و تاثیرگذاری انجام دهیم.

در این جشنواره که با حضور پر شور مردم همراه بود دکتر مونسان معاون رئیس جمهور و دکتر هاشمی استاندار محترم مبلغ 2 میلیارد تومان اعتبار برای احداث و توسعه جایگاه جشنوار اسب اهداء کردند.
شایان ذکر است استاندار گلستان و فرماندار کلاله یک اسب اصیل ترکمن به همراه شناسنامه شرکت در جشنواره اسب به دکتر مونسان هدیه دادند.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 463
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3026

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 69
بازدید دیروز: 23
بازدید ماه:265
بازدید سال:10145
بازدید کل:1481311